Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Mathematical model of gas flow through piston-ring-cylin-der seal of internal combustion engine
Autorzy: Koszałka Grzegorz
Rok wydania: 2009
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 11c
Strony: 95 - 104
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
w artykule przedstawiono matematyczny model uszczelnienia tłok-pierścienie-cylinder (tpc ) silnika spalinowego. opracowany model jest zintegrowanym modelem przepływu gazu przez szczeliny ukła-du tpc oraz osiowych przemieszczeń pierścieni w rowkach pierścieniowych tłoka. cechami charakterystycz-nymi prezentowanego modelu jest uwzględnienie deformacji cieplnych i zużycia elementów zespołu tpc oraz uszczelniającego działania pierścienia zgarniającego, a także wymiany ciepła pomiędzy przepływają-cym gazem, a otaczającymi go ściankami.
The paper describes a mathematical model of piston-rings-cylinder seal of an internal combustion engine. the model integrates submodel of gas flow through crevices between the piston, rings and cylinder and submodel of rings displacements in the grooves. the model takes into consideration thermal deformation and wear of the elements, sealing effect of the oil ring and heat transfer between the flowing gas and surro-unding surfaces.