Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Adamiec Marek, Dziubiński Mieczysław, Siemionek Ewa
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 421
Numer artykułu: 22001
Strony: 1 - 8
Web of Science® Times Cited: 6
Scopus® Cytowania: 11
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 2018 International Automotive Conference
Skrócona nazwa konferencji: KONMOT2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 13 września 2018 do 14 września 2018
Miasto konferencji: Kraków
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 17 października 2018
Abstrakty: angielski
The article discusses the methodology of testing an alternator at a stand to determine its energy efficiency. The efficiency was calculated on the basis of the measurement of the electric power supplied to the drive motor and the power generated by the alternator, taking into account the mechanical and electrical losses of the motor and the belt drive. The efficiency of the machine as a three-phase synchronous generator, without rectifier and voltage regulator, was also determined in order to assess the influence of electronic components on the overall efficiency of the machine. The tests were performed for various rotational speeds and loads. Various physical factors and phenomena that have a negative impact on the efficiency of energy conversion in the vehicle electrical supply system are discussed.