Formularz do publikacji pracowników PL dostępny TUTAJ

Szczegóły publikacji

Tytuł:

Analiza struktur wirowych za poruszającym się autobusem miejskim i ich wpływu na opór aerodynamiczny. cz.2 Numeryczny model obliczeniowy

Tytuł alternatywny:

Analysis of influence of the vortexes on a moving city bus and their influence on a drag level Part 2 numerical model

Autorzy: Mateusz Paszko
Typ: Artykuł
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Źródło: AUTOBUSY – TECHNIKA, EKSPLOATACJA, SYSTEMY TRANSPORTOWE
Rok wydania: 2016
Nr czasopisma: 12
Strony: 1262 - 1265
Abstrakt: PL | EN
W niniejszej pracy przedstawiono wyniki symulacji numerycznej, przeprowadzonej w celu wyznaczenia stosunku składowej siły oporu aerodynamicznego wynikającej ze spiętrzenia molekuł powietrza na czołowej części nadwozia do siły wynikającej z istnienia obszaru obniżonego ciśnienia w strefie bezpośrednio za poruszającym się autobusem miejskim. Analizę przeprowadzono dla typowych warunków użytkowych wykorzystując numeryczną mechanikę płynów
This paper presents results of the numerical analysis conducted to determinate the ratio of the aerodynamic drag component resulting from the zone of a low pressure in the area located directly behind the city bus model and drag component resulting from the pressure increase on the front surface of the vehicle. The analysis was conducted in CFD software for typical condition of use of a city bus.
Publikacja do: modułu sprawozdawczego PBN
Open Access: TAK
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Licencja: Inna otwarta licencja
Czas opublikowania w Open Access: W momencie opublikowania
Liczba miesięcy od opublikowania do udostępnienia: 0
Materiał konferencyjny: NIE