Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Śniadkowski Mariusz
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Strony: 253 - 266
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Współcześnie dialog realizuje się na wielu płaszczyznach i w istocie jest spotkaniem osób lub grup społecznych w kierunku konfrontacji i wymiany przekonań czy też współdziałania według określonego programu. Współistnienie i współżycie ludzi o różnych orientacjach światopoglądowych, przekonaniach religijnych, kulturowych czy społecznych domaga się bowiem dialogu i wzajemnej współpracy. Stąd dalogu i jego uwarunkowań należy się uczyć oraz do postawy dialogu dorastać. Taką szansę stwarza katolicki ruch religijny, który poprzez proces wychowawczo-formacyjny stanowi mikroszkołę dialogu.
In modern times dialogue takes place on different planes and it is, indeed, a meeting of people and social groups to confront and exchange ideas or cooperate according to a certain programme. Coexistence and social intercourse of people with different cultural, religious, social conviction and philosophies of life demand dialogue and mutual cooperation. hence dialogue and its conditions ahould be learned and one should grow to an attitude to dialogue.a Catholic religious movement, which gives such a chance through education and formation, constitutes a microschool of dialogue.