Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Łusiak Tomasz, Czyż Zbigniew, Sawczuk Magdalena, Widz Katarzyna, Zdunek Łukasz
Wersja dokumentu: Drukowana
Arkusze wydawnicze: 0.6
Język: polski
Strony: 110 - 117
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W pracy przedstawiono wyniki badań numerycznych przeprowadzonych z wykorzystaniem oprogramowania numerycznego CFD ANSYS FLUENT. Dokonano opisu sposobu przygotowania przestrzeni badawczej oraz opracowania modelu całego obiektu za pomocą MOS (Metody objętości skończonych). Badania przeprowadzono dla statku powietrznego, wiatrakowca na podstawie geometrii rzeczywistej obiektu dla różnych kątów ślizgu. Przeprowadzono analizę uzyskanych wyników na postawie sporządzonych rozkładów pól prędkości oraz ciśnienia.
The paper presents the results of numerical studies carried out with the use of numerical software CFD ANSYS FLUENT. The description of how to prepare the research space and development of the entire object model using the MOS ( finite volume method) was made. THe study was conducted for the aircraft - gyroplane on the base of the actual geometry of the object for differented slip angles. The analysis of the results based on distributions of velocity and pressure fields was carried out.