Badania opływu profilu lotniczego w tunelu aerodynamicznym
Fragment książki (Rozdział w książce)
| Status: | |
| Autorzy: | Majczak Adam |
| Wersja dokumentu: | Drukowana |
| Arkusze wydawnicze: | 0.2 |
| Język: | polski |
| Strony: | 13 - 19 |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | NIE |
| Abstrakty: | polski |
| W artykule przedstawiono metodologię prowadzenia badań opływu aerodynamicznego powietrza wokół profilu lotniczego z wykorzystaniem tunelu typu otwartego (Gunt HM 170). Przedstawiono także wyniki pomiaru wartości siły nośnej i siły oporu aerodynamicznego wybranych profili lotniczych. Wygenerowano współczynniki siły nośnej i oporu aerodynamicznego których wartości świadczą o tzw. Doskonałości profilu lotniczego. Ponadto porównano ze sobą wyniki uzyskane w czasie realizacji badań w tunelu aerodynamicznym z wynikami otrzymanymi dla tożsamych warunków przepływu, obliczone w programie ANSYS Fluent. |