Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Majczak Adam
Wersja dokumentu: Drukowana
Arkusze wydawnicze: 0.2
Język: polski
Strony: 13 - 19
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
W artykule przedstawiono metodologię prowadzenia badań opływu aerodynamicznego powietrza wokół profilu lotniczego z wykorzystaniem tunelu typu otwartego (Gunt HM 170). Przedstawiono także wyniki pomiaru wartości siły nośnej i siły oporu aerodynamicznego wybranych profili lotniczych. Wygenerowano współczynniki siły nośnej i oporu aerodynamicznego których wartości świadczą o tzw. Doskonałości profilu lotniczego. Ponadto porównano ze sobą wyniki uzyskane w czasie realizacji badań w tunelu aerodynamicznym z wynikami otrzymanymi dla tożsamych warunków przepływu, obliczone w programie ANSYS Fluent.