Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Biały Michał
Wersja dokumentu: Drukowana
Arkusze wydawnicze: 0.5
Język: polski
Strony: 139 - 144
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
W artykule przedstawiono proces przygotowania modelu profilu lotniczego do badań symulacyjnych opartych o technikę CFD (Computational Fluid Dynamics). Artykuł zawiera przykładowe podejście do wytwarzania siatki dyfrakcyjnej, ustawienia jej właściwości, zdefiniowania odpowiedniej warstwy przyściennej i wyboru optymalnego ze względu na rodzaj badań modelu turbulencji. Przedstawiono również sposób definiowania warunków brzegowych oraz warunków początkowych symulacji, a także wyniki badań dla jednego z przypadków. Wyniki przedstawiono w postaci pól ciśnień, rozkładu prędkości oraz wygenerowanych z oprogramowania ANSYS fluent wartości siły nośnej i siły oporu aerodynamicznego.