Wybrane zagadnienia dojrzewania emocjonalnego młodzieży szkolnej
Fragment książki (Rozdział w monografii)
| Status: | |
| Autorzy: | Jakubowski Marek, Świć Beata |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Arkusze wydawnicze: | 0,5 |
| Język: | polski |
| Strony: | 152 - 161 |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | TAK |
| Licencja: | |
| Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
| Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
| Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
| Abstrakty: | polski | angielski |
| W skrócie opisano podstawowe pojęcia i mechanizmy procesów adolescencji młodzieży szkolnej. Artykuł zawiera zarys problematyki adolescencji z punktu widzenia antropologicznych podstaw pedagogiki, głównie w oparciu o dorobek M. Gogacza i M. Bubera. Na końcu artykułu przedstawiono bardzo krótki zarys możliwości zastosowania systemów rozmytych jako komputerowego wspomagania pracy nauczycieli i wychowawców w aspekcie omawianego problemu. | |
| We short describe some perspectives and contexts of school adults emotional maturity. Also basic notions and aspects of their complexity, specifity, regulatory and formative mechanisms. We stress contribution mainly two authors: polish scientist M. Gogacz and famous author M.Buber as basic for philosophical anthropology perspective. For practical use we propose fuzzy systems as computer aids for more effective teacher work. |
