Wybrane zagadnienia dojrzewania emocjonalnego młodzieży szkolnej
Fragment książki (Rozdział w książce)
Status: | |
Autorzy: | Jakubowski Marek, Świć Beata |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Arkusze wydawnicze: | 0.5 |
Język: | polski |
Strony: | 152 - 161 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Abstrakty: | polski | angielski |
W skrócie opisano podstawowe pojęcia i mechanizmy procesów adolescencji młodzieży szkolnej. Artykuł zawiera zarys problematyki adolescencji z punktu widzenia antropologicznych podstaw pedagogiki, głównie w oparciu o dorobek M. Gogacza i M. Bubera. Na końcu artykułu przedstawiono bardzo krótki zarys możliwości zastosowania systemów rozmytych jako komputerowego wspomagania pracy nauczycieli i wychowawców w aspekcie omawianego problemu. | |
We short describe some perspectives and contexts of school adults emotional maturity. Also basic notions and aspects of their complexity, specifity, regulatory and formative mechanisms. We stress contribution mainly two authors: polish scientist M. Gogacz and famous author M.Buber as basic for philosophical anthropology perspective. For practical use we propose fuzzy systems as computer aids for more effective teacher work. |