Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Jakubowski Marek, Świć Beata
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0.5
Język: polski
Strony: 152 - 161
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
W skrócie opisano podstawowe pojęcia i mechanizmy procesów adolescencji młodzieży szkolnej. Artykuł zawiera zarys problematyki adolescencji z punktu widzenia antropologicznych podstaw pedagogiki, głównie w oparciu o dorobek M. Gogacza i M. Bubera. Na końcu artykułu przedstawiono bardzo krótki zarys możliwości zastosowania systemów rozmytych jako komputerowego wspomagania pracy nauczycieli i wychowawców w aspekcie omawianego problemu.
We short describe some perspectives and contexts of school adults emotional maturity. Also basic notions and aspects of their complexity, specifity, regulatory and formative mechanisms. We stress contribution mainly two authors: polish scientist M. Gogacz and famous author M.Buber as basic for philosophical anthropology perspective. For practical use we propose fuzzy systems as computer aids for more effective teacher work.