Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Plechawska-Wójcik Małgorzata, Miłosz Marek
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0.5
Język: angielski
Strony: 871 - 878
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: Management, Knowledge and Learning International Conference (MakeLearn) 2013 Knowledge and Learning, 19-21 June 2013, Zadar, Croatia
Termin konferencji: 19 czerwca 2013 do 21 czerwca 2013
Miasto konferencji: Zadar
Państwo konferencji: CHORWACJA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Inne
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: angielski
Global Collaborative Knowledge Systems (GCKS) are derived from Knowledge Management Systems (KMS) and its popularity in last few years is still spreading. KMS occurred as successful idea which is sharing knowledge, gaining interesting, important information and exchange experience, especially in one organization. The success of KMS has encouraged IT specialists to create a new branch, which could give users access to interesting resources without necessity of participation in any organization. The idea was to make people to share knowledge and work in the team. Simplicity and efficiency of those solutions turned out to be a key for success. The aim of GCKS is to share knowledge and information as well as joint creation of knowledge. Such system enables to spread knowledge due to collaborative work of users. Teamwork, instead of traditional rivalry, results in more efficient work and improves new ideas arisen. The article presents a case study considering using of GCKS in higher education (HE). Such portal should be dedicated to teachers, students and industry representatives. It should contain information, good practices and conducted project results. Presented case study will present results concerning opportunities of development of GCKS for higher education (HE). It will be based on lessons learned and experiences gained during implementing the knowledge sharing portal dedicated to the university. The paper will also present a functionality model of such GCKS as well as opinions of potential users.