CSR jako źródło innowacyjności przedsiębiorstw
Fragment książki (Rozdział w książce)
Status: | |
Autorzy: | Cichorzewska Marzena |
Wersja dokumentu: | Drukowana |
Język: | polski |
Strony: | 126 - 134 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski |
Artykuł dotyczy źródeł innowacyjności w działaniach społecznie odpowiedzialnych podejmowanych i realizowanych przez przedsiębiorstwa. Wiele przedsiębiorstw chcąc osiągnąć sukces rynkowy poszukuje nowości w obszarach technologicznych, organizacyjnych czy marketingowych. Ciągle jeszcze obszar działań społecznych jest tym, który bywa nieznany lub niedoceniany przez organizacje gospodarcze.Ale to właśnie tam,szereg firm może znaleźć źródło inspiracji do przeprowadzenia zmian, które pomogą im stać się bardziej konkurencyjnymi i odnieść sukces. W artykule zostały omówione wybrane definicje innowacji i społecznej odpowiedzialności biznesu. Ponadto zostały wskazane przykłady innowacyjnych rozwiązań zainicjowane poprzez działania społecznie odpowiedzialne. Na koniec przytoczono wyniki badań przeprowadzonych w ramach programu "CSR drogą do innowacji". |