Badania eksploatacyjne pojazdu jednośladowego z napędem elektrycznym
Fragment książki (Rozdział w książce)
Status: | |
Autorzy: | Siemionek Ewa |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Arkusze wydawnicze: | 0.8 |
Język: | polski |
Strony: | 61 - 75 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte repozytorium |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Abstrakty: | polski | angielski |
W pracy przedstawiono metodę badawczą pojazdu jednośladowego z zamontowanym silnikiem elektrycznym trójfazowym synchronicznym wraz ze sterownikiem. Pomiary przeprowadzono dla określonych warunków eksploatacyjnych uwzględniających: ruch wymuszony dla odcinka drogi poziomej, pokonywanie wzniesienia, zmianę rodzaju nawierzchni drogi oraz obciążenia pojazdu. Rozważono wpływ wybranych parametrów eksploatacyjnych na pracę elektrycznego układu napędowego. Opisano również przykładowe wyniki z przeprowadzonych badań drogowych pojazdu. | |
The paper describes a research method for testing a one-track vehicle equipped with a three-phase electric synchronous engine, including a controller. The tests were conducted for specified operating conditions involving the following: constrained motion on a horizontal road section, gradient negotiation, changes in road surface type, and vehicle load. The effect of selected operating parameters on the work of the electric drive system was investigated. The paper also gives examples of the results of the conducted road tests of the vehicle |