Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Łuczyński Andrzej, Śniadkowski Mariusz
Wersja dokumentu: Drukowana
Arkusze wydawnicze: 1.1
Język: angielski
Strony: 114 - 152
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Searching for effective ways of upbringing the youth of today should above all be aimed at teachers to be willing to become true masters of education, witnesses of authentic human values, while walking in the footsteps of someone who could inspire in them a real commitment to education. Thus, this article presents the educational system of one of the leading Italian educators of the nineteenth century – John Bosco, whose pedagogical thought even today continues to fascinate many teachers, making them “artists” in the field of education. This text points to the originality of the preventive system, which is truly innovative in the use of traditional values such as reason, religion and love. The author also notes the potential for the use of a preventive system of John Bosco in modern teaching, since it is an extremely valuable “tool” in the development of young people mature and harmonious personality – good Christians and honest citizens.