Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Jakubowski Marek, Charlak Michał, Gryniewicz-Jaworska Michalina
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0.6
Język: angielski
Strony: 81 - 91
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
We short describe the importance of measuring productivity in higher education and its characteristic as complex problem. Basic problem is: why productivity measuring is so difficult. On basis literature review we make own judgment about some productivity definitions and indicators. Next we present own methodology for solving above problem. At first we presented quantitative characteristics concept of mathematization, as second step mathematical description of high school productivity. Next there is presented essence of so called fuzzy integral non-optimal system as important contribution to solve general problem for our work. The university is a complex softsystem, in which the key role played by experience of students. We introduce the idea of suboptimal systems and justify their general utility in modelling the productivity of higher education.