Analiza i ocena systemu kształcenia w krajach afrykańskich na przykładzie Universite Sidi Mohamed ben Abdellah w Fezie w Maroko
Fragment książki (Rozdział w książce)
Status: | |
Autorzy: | Kulig Aneta, Gola Arkadiusz |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Arkusze wydawnicze: | 0.6 |
Język: | polski |
Strony: | 159 - 170 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Abstrakty: | polski |
Wszechobecne procesy globalizacji powodują możliwość podjęcia nauki oraz pracy w różnych krajach położonych nie tylko na kontynencie europejskim, lecz również w innych rejonach świata. Ma to bezpośrednie przełożenie na przenikanie się kultur i religii, ale także wyrównywanie poziomu życia i rozwoju w różnych obszarach geograficznych. Kraje afrykańskie uchodzą za jedne z najmniej rozwiniętych na świecie, co może być m.in. efektem niskiego poziomu kształcenia. W artykule przedstawiono wyniki badań oceny systemu kształcenia w Uniwersytecie Sidi Mohamed Ben Abdellah w Fezie (Maroko). W celu obiektywizacji wyników, badania zostały przeprowadzone zarówno wśród studentów będących rdzennymi Marokańczykami, jak również wśród studentów zagranicznych (Europejczyków) przebywających na niniejszej uczelni w ramach wymian międzynarodowych. |