Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Sobka Mariusz
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 1
Język: polski
Strony: 29 - 38
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski
Benchmarking to jedna z tych koncepcji zarządzania, która pomimo upływu lat, w warunkach polskich nie znalazła uznania, pomimo że na świecie stosowana jest z powodzeniem. Benchmarking to porównywanie się z innymi, to poszukiwanie najlepszych i stawianie ich sobie jako wzór. To przede wszystkim dążenie do samodoskonalenia. Tak więc w samej swej istocie jest to koncepcja ze wszech miar pozytywna. Rodzi się zatem pytanie, jakie czynniki sprawiają, że menedżerowie z tak wielkim oporem sięgają po sprawdzone już wzorce. Identyfikacja i analiza czynników hamujących jak również wspierających rozwój benchmarkingu powoli na podjęcie działań, które w konsekwencji sprawią że ta koncepcja znajdzie stałe miejsce pośród innych, od dawna z powodzeniem stosowanych. Niniejszy rozdział jest próbą naukowej identyfikacji wspomnianych sił hamujących i wspierających benchmarking