|
Rozdział jest głosem w dyskusji nad możliwością wdrożenia zasad zrównoważonego rozwoju do działalności marketingowej współczesnych przedsiębiorstw. W praktyce funkcjonują na ten temat zróżnicowane opinie. Z jednej strony totalna ekologizacja zarządzania marketingiem, czyli funkcjonowania w harmonii ze środowiskiem, wydaje się być utopią, ideałem nie do spełnienia ze względu na generowanie wysokich kosztów dla przedsiębiorstwa oraz konieczność drastycznego samoograniczenia. Z drugiej strony jednak autentyczny zrównoważony rozwój w wymiarze środowiskowym staje się coraz ważniejszy dla wielu interesariuszy firm: inwestorów, klientów oraz pracowników. Wymusza zatem ekologizację działań marketingowych, zarówno w wymiarze wizerunkowym, strategicznym, jak i taktycznym. W rozdziale przytoczono liczne przykłady tego
typu działań na rynku polskim i globalnym, zawarto także krytyczną analizę praktyk marketingowych najbardziej szkodliwych dla środowiska społecznego i naturalnego.
|