Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Szymoniuk Barbara
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0.6
Język: polski
Strony: 77 - 85
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte repozytorium
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski
Rozdział jest głosem w dyskusji nad możliwością wdrożenia zasad zrównoważonego rozwoju do działalności marketingowej współczesnych przedsiębiorstw. W praktyce funkcjonują na ten temat zróżnicowane opinie. Z jednej strony totalna ekologizacja zarządzania marketingiem, czyli funkcjonowania w harmonii ze środowiskiem, wydaje się być utopią, ideałem nie do spełnienia ze względu na generowanie wysokich kosztów dla przedsiębiorstwa oraz konieczność drastycznego samoograniczenia. Z drugiej strony jednak autentyczny zrównoważony rozwój w wymiarze środowiskowym staje się coraz ważniejszy dla wielu interesariuszy firm: inwestorów, klientów oraz pracowników. Wymusza zatem ekologizację działań marketingowych, zarówno w wymiarze wizerunkowym, strategicznym, jak i taktycznym. W rozdziale przytoczono liczne przykłady tego typu działań na rynku polskim i globalnym, zawarto także krytyczną analizę praktyk marketingowych najbardziej szkodliwych dla środowiska społecznego i naturalnego.