Rola komunikacji marketingowej w dobie marketingu 3.0
Fragment książki (Rozdział w książce)
Status: | |
Autorzy: | Wyrwisz Joanna |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Arkusze wydawnicze: | 0.5 |
Język: | polski |
Strony: | 87 - 95 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Abstrakty: | polski |
Celem rozdziału jest wskazanie znaczenia oraz uwarunkowań komunikacji marketingowej w dobie marketingu 3.0. Marketing 3.0 jest podejściem, które traktuje klienta wielowymiarowo. Klientowi przypisuje się kluczową rolę i postrzega przede wszystkim jako wyznającego wartości technologii dający możliwość tworzenia treści i uczestnictwa w wirtualnych społecznościach w powiązaniu z nadrzędną rolą klienta, wymaga od organizacji stosowania odpowiedniej komunikacji z rynkiem. Powinna być ona odpowiednio zaplanowana i wykorzystywać narzędzia dające możliwość interakcji z odbiorcami. Szczególną rolę przypisuje się tutaj mediom społecznościowym. W rozdziale ujęte zostanie porównanie marketingowych działań komunikacyjnych w obszarze marketingu skoncentrowanego na produkcie i kliencie z marketingiem skupiającym się na wartościach. W oparciu o badania własne oraz zasoby Internetu zaprezentowany zostanie przykład z praktyki ilustrujący zastosowanie koncepcji marketingu 3.0. Pole rozważań zawężono do aspektu społecznej komunikacji z otoczeniem oraz wykorzystywanego instrumentarium, bez uwzględniania efektywności finansowej. |