Status: |
|
Autorzy: |
Matczuk Ewa,
Pełka-Smętek Katarzyna
|
Wersja dokumentu: |
Drukowana
|
Elektroniczna
|
Język: |
polski
|
Strony: |
401 - 410
|
Efekt badań statutowych |
NIE
|
Materiał konferencyjny: |
NIE |
Publikacja OA: |
NIE |
Abstrakty: |
polski
|
angielski
|
|
Sprawdzono jakość usług i ofertę bibliotek specjalistycznych zlokalizowanych na wydziałach Politechniki Lubelskiej. Wśród studentów i pracowników naukowych przeprowadzono ankietę, w której oceniano bibliotekę i pracę bibliotekarzy. W pierwszej części ankiety, ogólnej, pytania dotyczyły biblioteki jako miejsca. Ankietowani wskazali najczęściej wybieraną bibliotekę specjalistyczną, w której mogą zdobywać i poszerzać wiedzę oraz miło spędzić czas. Wskazali na wady i zalety pomieszczeń, wypowiedzieli się na temat potrzeby wyposażenia bibliotek w dodatkowe urządzenia czy udogodnienia. W drugiej części ankiety respondenci określali swoje preferencje heurystyczne w poszukiwaniu informacji. Opisywali metody poszukiwania informacji oraz sposoby docierania do zasobów elektronicznych Biblioteki Politechniki Lubelskiej. W ostatniej części respondenci oceniali pracę bibliotekarza dziedzinowego. Przedstawili swoje oczekiwania i określili najważniejsze cechy, jakie powinien on posiadać. Badanie miało charakter ewaluacyjny, jego wyniki pozwolą utrzymać działania bibliotekarzy dziedzinowych na odpowiednim poziomie, ułatwią wspieranie procesów edukacyjnych i naukowo-badawczych na Uczelni.
|
|
The quality of services and offers of Faculty Libraries located in particular departments of Lublin
University of Technology has been checked. The survey was conducted among the group of students and research workers to assess the library and librarians. In the first part of the survey, general questions concerned the library as a place. Responders indicated the most popular faculty library, which can acquire and broaden their knowledge and offer a good time. They pointed out the advantages and disadvantages of the place and spoke about the need to supply the libraries with additional equipment or facilities. In the second part, they indicated their preferred heuristics in the search for information. They described the methods of searching for information and the ways of getting to the University Library’s electronic resources. In the last part, responders evaluated the work of the librarians. They presented their expectations for them and defined the most important qualities they should have. The research may help the branch librarians to maintain the highest level of their activities, whose goal is to actively support educational and research processes at the Lublin University of Technology
|