Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Maruszczyk Andrzej, Kiryluk Justyna, Zdrodowska Kamila, Szala Mirosław
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0.8
Język: angielski
Strony: 78 - 97
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
W pracy przedstawiono zagadnienia związane z konstrukcją oraz zasadą działania typowych układów hamulcowych, stosowanych w pojazdach kołowych, m.in. układy tarczowe oraz bębnowe. Scharakteryzowano wymagania konstrukcyjno-materiałowe, stawiane podzespołom wchodzącym w skład układu hamulcowego. Część badawcza pracy dotyczy tarczy hamulcowej. Na podstawie zdjęć mikrostruktur, dokonano identyfikacji żeliwa oraz szczegółowo poddano analizie powierzchnię badanych próbek.
The monograph introduces terms associated with the construction and principles of working of typical braking circuits used in wheeled vehicles, i.e. brake discs and drum brakes. The article characterizes the construction and material requirements the units of braking system are subjected to. The research section of the article relates to brake discs. On the grounds of photos of microstructures, the identification of cast iron and a very detailed analysis of examined specimens are carried out.