Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
WOS
Status:
Autorzy: Plechawska-Wójcik Małgorzata, Wójcik Łukasz
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,5
Język: angielski
Strony: 336 - 343
Web of Science® Times Cited: 1
Bazy: Web of Science | IATED Digital Library
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 7th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI 2014)
Skrócona nazwa konferencji: ICERI 2014
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 17 listopada 2014 do 19 listopada 2014
Miasto konferencji: Seville
Państwo konferencji: HISZPANIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The paper presents experiences and lessons learned gained during cooperation between university and industry involving realization of master theses in computer science in the area of games development. The Bologna Process and the EQF have an impact on promotion of the higher education and the process of its improvement. The role of higher education in the knowledge-based society is growing. One of the most important aspects imposed by those processes is cooperation between universities and industry. Such cooperation is valuable due to the increasing need for collaboration between sectors of education and industry. More and more popular among scientists, students and entrepreneurs became actions and programs strengthening such cooperation. Commercialization of research results and joint research projects give positive results for both, universities and companies. Moreover, many universities are aware of benefits of cooperation with enterprises in the context of education. This cooperation, in particular, is based on the construction of academic syllabuses and organization of additional activities and seminars for students. Important factors are also internships and development of diploma theses under the supervision of a mentor from industry. The paper focuses on realization of diploma theses in the field of computer games development in the Institute of Computer Science at Lublin University of Technology.