Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Grabowski Łukasz, Czyż Zbigniew, Pietrykowski Konrad
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0.56
Język: polski
Strony: 21 - 30
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
W artykule przedstawiono wyniki badań eksperymentalnych śmigieł stosowanych w bezzałogowych modelach statków powietrznych. Specjalnie skonstruowane stanowisko pomiarowe umożliwiło pomiar wartości parametrów takich jak: siła ciągu, moc silnika elektrycznego oraz jego prędkość obrotowa. Badane zestawy śmigieł przy zachowaniu takiej samej średnicy różniły się liczbą łopat. Otrzymane wyniki pozwoliły na określenie wpływu liczby łopat śmigła na prędkość obrotową silnika elektrycznego, zależności siły ciągu, zapotrzebowania na moc oraz stosunku mocy silnika do siły ciągu. Oprócz tego określono powierzchniowe i procentowe obciążenie śmigieł oraz pojedynczych łopat.
This paper discusses the experimental study results on propellers EP -A6X4 and EP-M6X4 mounted in unmanned aircraft models. Parameters such as thrust, electric motor power and rotational velocity were measured on a specially designed test bench. The sets of propellers of identical diameter but with a different number of blades were examined. As a result, the impact of a number of propeller blades on electric motor speed, power, thrust as well as the power was calculated. thrust ratio was determined. In addition, propeller and individual blade surface and percentage loading