Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Rarot Halina
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0.6
Język: angielski
Strony: 9 - 22
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski
Artykuł jest ogólnym wprowadzeniem w ponowoczesne zagadnienie kultury wizualnej, pojętej jako najistotniejszy element kultury postmodernistycznej. Dotyka się w nim też europejskiego antagonizmu między myśleniem pojęciowym a myśleniem obrazowym i rozważa racje filozofów kultury (m.in. Macieja Kociuby) opowiadających się za podejściem synkretycznym, preferującym ideę kontinuum obrazowo-pojęciowego (znoszącego ten antagonizm). Dokonuje się tutaj również zestawienia różnych ikonologicznych koncepcji obrazu (w tym obrazu technicznego). Analizowane są wreszcie formy oddziaływania na odbiorcę współczesnych obrazów-ekranów oraz zagrożenia płynące ze strony „kultury ekranu