The visual culture and visual thinking
Fragment książki (Rozdział w monografii)
| Status: | |
| Autorzy: | Rarot Halina |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Arkusze wydawnicze: | 0,6 |
| Język: | angielski |
| Strony: | 9 - 22 |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | TAK |
| Licencja: | |
| Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
| Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
| Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
| Abstrakty: | polski |
| Artykuł jest ogólnym wprowadzeniem w ponowoczesne zagadnienie kultury wizualnej, pojętej jako najistotniejszy element kultury postmodernistycznej. Dotyka się w nim też europejskiego antagonizmu między myśleniem pojęciowym a myśleniem obrazowym i rozważa racje filozofów kultury (m.in. Macieja Kociuby) opowiadających się za podejściem synkretycznym, preferującym ideę kontinuum obrazowo-pojęciowego (znoszącego ten antagonizm). Dokonuje się tutaj również zestawienia różnych ikonologicznych koncepcji obrazu (w tym obrazu technicznego). Analizowane są wreszcie formy oddziaływania na odbiorcę współczesnych obrazów-ekranów oraz zagrożenia płynące ze strony „kultury ekranu |
