Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
10
WOS
Status:
Autorzy: Warmiński Jerzy, Latalski Jarosław, Szmit Zofia
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,5
Język: angielski
Strony: 1883 - 1889
Web of Science® Times Cited: 4
Bazy: Web of Science
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: X International Conference on Structural Dynamics EURODYN 2014
Termin konferencji: 30 czerwca 2014 do 2 lipca 2014
Miasto konferencji: Porto
Państwo konferencji: PORTUGALIA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: angielski
The presented research discusses the coupled flexural-torsional vibrations of a thin walled composite box beam made of a ply composite material attached to a rotating hub. The observed coupling between flexural and torsional modes is resulting from the directional properties of the composite material with assumed a priori fibers’ orientation. Moreover, several non-classical effects like shear deformation, cross-sectional rotatory inertia and driving hub inertia are taken into account. Based on authors previous research a system of partial differential equations for the discussed structure is given. Next, this system is solved and the eigenvalues and eigenmodes are obtained by the Extended Galerkin method. A simple parametric analysis of hub’s inertia impact on systems dynamic characteristics is performed by considering aluminium and steel hub design. Within this analysis resonance curves obtained for excited vibrations have been plotted. Next, graphs representing natural frequencies of the beam-hub system against hub’s mass moment of inertia are shown. Finally, time histories of the transversal displacement,shear deformation angle and twist angle are given for both considered rotor assembly variants.