Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Śniadkowski Mariusz, Dubiel Stanisław
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,5
Język: angielski
Strony: 87 - 94
Bazy: Biblioteka Cyfrowa Politechniki Lubelskiej
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
W procesie wychowania człowieka odwołujemy się przede wszystkim do wartości, ponieważ to one determinują ludzkie poglądy i postępowanie. Obecnie w epoce powszechności mediów, technologii informacyjnej i związanymi z nimi obrazu, media wpisują się w sytuacje wychowawcze, wypełniają przestrzeń, w której dziecko przebywa i w której wzrasta, stając się dominującym elementem jego życia. W związku z tym zaczęły następować zmiany konwencji w zachowaniu, sposobie komunikowania się oraz preferowaniu innych niż w starszym pokoleniu wartości i norm społecznych. Taka sytuacja rodzi nowe dylematy edukacyjne i wychowawcze. Jak więc wychowywać w sytuacji kształtowania współczesnego człowieka przez obraz i kulturę obrazu?
In the process of upbringing we primarily refer to intrinsic values, as a determining factor of human views and actions. In today’s world in which an easy access to information generated in many instances by pictures, media are more involved in educational process than ever before. Children are being raised in the environment soaked with all forms of media coverage. As a result we are noticing changes in behavior, ways of communicating and adopting norms and values than differ from the one accepted by older generation. This is raising new educational challenges. How to educate a contemporary man, in respect to an overwhelming presence of all forms images