Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Autorzy: Czarnigowski Jacek
Rok wydania: 2011
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 10
Wolumen/Tom: 31
Strony: 1816 - 1824
Web of Science® Times Cited: 6
Scopus® Cytowania: 8
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The paper presents results of identification tests on radial piston engine non-uniformity and non-repeatability of energy production. The tests are a part of the ASz-62IR engine modernization project aimed at extending the engine's service life and decreasing fuel consumption. This is to be achieved by substituting a carburetor with an electronic injection control system. The tests consisted in measurements of in-cylinder pressure in each cylinder and were conducted under differing operating conditions. The paper focuses on the analysis of the indicated mean effective pressure (IMEP) as a parameter describing the amount of energy produced by the cylinders. IMEP mean values indicate significant differences in the amount of energy produced by individual cylinders. A further difference can be observed in the cycle-to-cycle variation of individual cylinders; it consists not only in the non-uniform standard deviation of IMEP, but also in the non-uniformity of IMEP, represented by the forgetting factor. The range of cylinder-to-cylinder variations has been evaluated and attributed to the non-uniform supply with the air-fuel mixture - a result of using a carburetor and an ignition system with fixed settings.