Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Miłosz Marek
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,5
Język: angielski
Strony: 1554 - 1559
Web of Science® Times Cited: 5
Bazy: Web of Science
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 7th International Conference on Education and New Learning Technologies EDULEARN 2015, 6-8 July, 2015, Barcelona, Spain
Skrócona nazwa konferencji: EDULEARN15
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 6 lipca 2015 do 8 lipca 2015
Miasto konferencji: Barcelona
Państwo konferencji: HISZPANIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
In adult education the important role, according to the David Kolb’s model, plays appeal to students’ previous experience and practical approach. Decision-making simulation games are effectively used to implement the idea of experiential learning in areas related to business. These games, belonging to the group called serious games, allow players to simulate practical actions in conditions close to reality. Packet of logistic simulation games is presented in this paper. Games were developed as a result of educational project "A new quality of education in the MCSU" financed by European Social Fund. The main objective of this project was to develop postgraduate studies "Management of Logistic Processes". Postgraduate studies are intended for practitioners of logistics as a short and intense form of training during weekends. Games are one of practical elements used in these studies. The package consists of three games: "Market and competitors analysis", "Supply chain processes" and "Activity Based Costing in logistics processes". A detailed description of the situation of each game, modeled phenomena and the objectives of the games usage are described in this paper. The methodology of using the simulation games is presented in the paper, as well as the results of its using during the postgraduate studies. At the end of paper the conclusions of students’ evaluation of the efficiency of the packet using in education are presented.