Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Pańczyk Beata, Pańczyk Maciej
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,5
Język: angielski
Strony: 114 - 122
Web of Science® Times Cited: 0
Bazy: Web of Science | IATED Digital Library
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 7th International Conference on Education and New Learning Technologies EDULEARN 2015
Skrócona nazwa konferencji: EDULEARN15
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 6 czerwca 2015 do 8 czerwca 2015
Miasto konferencji: Barcelona
Państwo konferencji: HISZPANIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Colobot is a 3D real time game of strategy and adventure. According to the information on http://colobot.info/colobot-gold-edition, unlike most real time strategy games (RTS), Colobot does not require tactics, but it does require thinking. Colobot actually has its own interpretation of robot programming, which is done fully by the player in a language called CBOT, together with a few hints and tips from the system. The game has received endorsements and awards for its educational capabilities, in teaching teenagers the basics of algorithms and commands similar to C++ and Java. After a valiant effort of the Polish Community, EPSITEC has provided the source code (Colobot Gold Edition) on a GNU GPLv3 License available for Windows and Linux platform. The main goal of this paper is to present advanced Colobot possibilities in the range of object-oriented programming (OOP) education. According authors experiences, even first year computer science students have a lot of problems with understanding and proper use of the possibilities offered by OOP. The most of that properties can be perfectly shown using CBOT language. The paper describes the essential basics of CBOT and then shows some examples of custom class definitions and their use in the implementation of COLOBOT board. The presented examples were tested by junior high school student, for whom fun perfectly combined with education helped to understand the main mechanisms of OOP . This proves once again that the most effective is to learn through play and Colobot (or Colobot Gold Edition) is the right tool for that purposes thanks to its programming aspects.