Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Jakubowski Marek, Charlak Michał, Szot Tomasz
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0.5
Język: angielski
Strony: 146 - 152
Bazy: EBSCO | Scientific Net
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Firstly we describe the linguistic approach to the definition of drivers preferences about transport safety project design as humanistic system in Zadeh's sense. Then we short describe introductory research. Eight drivers were asked to evaluate their level of danger in the 14 different traffic situations. Following we propose F. Herrera model; selection process-applied of linguistic dominance degrees as useful for modeling drivers preferences. Finally we make short remark about mathematical generalization suggested Herrera's model as L-(lattice) fuzzy sets. Additional to theoretical approach our research was carried in order to determine the training project for groups of drivers to prevent accidents involving trucks.