Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Autorzy: Grzesiak Wojciech, Mackow Piotr, Maj Tomasz , Klugman-Radziemska Ewa, Zawora Szymon, Drabczyk Kazimierz, Gułkowski Sławomir, Grzesiak Paweł
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,36
Język: angielski
Strony: 2408 - 2411
Bazy: INSPEC
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The dynamic development of battery technology and design based on the flow of lithium ions, mainly driven by the needs of the automotive industry leads to the Conclusion That they are becoming a more viable alternative to traditional lead-acid batteries. Their use is driven by the ability it quickly charge and discharge times higher durability, maintenance-free operation and much smaller dimensions as well as weight. The emergence of super-thin (7.25 mm) - 20 Ah LiFePO4 commercial lithium battery technology Became an inspiration for the Design and Implementation of a prototype of portable photovoltaic module That is integrated with the battery and an innovative system for gathering and power management. Its exterior dimensions do not Exceed the dimensions of the module. This paper presents a block diagram of a prototype and discusses issues related to the selection of components, design and implementation directory of individual blocks. Especially it considers an innovative system quickly and accurately That supports the elevation and declination angle of the module and the system for monitoring the state of battery charge and discharge. Basic technical parameteres are described, as well as The Possibility of scaling up the system. Mechanical construction details and the concept of research stations and its Obtained results were presented during the research. An analysis of the application areas and economic Aspects of the solution were also taken unde r consideration.