Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Koszałka Grzegorz, Suchecki Andrzej
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0.6
Język: angielski
Strony: 55 - 64
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: angielski
Reproducibility of production is one of the key issues which determines the quality and reliability of a product. The blow-by rate is one of the fundamental indicators of proper operation of a ring pack that is an integral part of a combustion engine. The blow-by rate is checked in newly manufactured engines and is usually characterized by significant non-reproducibility. The influence of production tolerances of the piston, piston rings and cylinder on the cross-section areas of the ring-end gaps was analysed on a sample combustion engine and then, using a mathematical model of a ring pack, the influence of the tolerances on the blow-by rate was assessed. The results showed that the blow-by variations related to the said tolerances may reach 40% of the average value, which is a greater value than the actual variations observed in the case of the analysed engine. Significant blow-by variations observed in newly manufactured engines might thus be related to the non-reproducibility of production of the piston assembly elements