Model koncepcyjny kompozytowej karoserii pojazdu ekologicznego spełniający wymagania zawodów Shell Eco- Marathon
Fragment książki (Rozdział w książce)
Status: | |
Autorzy: | Ferdynus Mirosław, Próchniak Tomasz |
Wersja dokumentu: | Drukowana |
Arkusze wydawnicze: | 1.06 |
Język: | polski |
Strony: | 137 - 154 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski |
W artykule przedstawiono model koncepcyjny kompozytowej karoserii pojazdu elektrycznego, który w założeniach powinien spełniać specyficzne wymagania startowe zawodów Shell Eco- Marathon. Weryfikacja spełnienia tych wymagań wymagała przeprowadzenia numerycznej analizy wytrzymałości statycznej, kompozytowego kadłuba samochodu na działanie obciążeń wynikających regulaminu zawodów. Model dyskretny pojazdu uwzględniał duraluminiowe elementy układu jezdnego, jednakże przeprowadzona analiza numeryczna dotyczyła jedynie kadłuba. Model powierzchniowy karoserii wykonano z wykorzystaniem modułu Generative Shape Design systemu Catia v5, a następnie zaimportowano do programu Abaqus 6.13. W programie tym opracowano model zdyskretyzowany MES i przeprowadzono symulację numeryczną dla trzech wariantów obciążenia. |