Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Ferdynus Mirosław, Próchniak Tomasz
Wersja dokumentu: Drukowana
Arkusze wydawnicze: 1.06
Język: polski
Strony: 137 - 154
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
W artykule przedstawiono model koncepcyjny kompozytowej karoserii pojazdu elektrycznego, który w założeniach powinien spełniać specyficzne wymagania startowe zawodów Shell Eco- Marathon. Weryfikacja spełnienia tych wymagań wymagała przeprowadzenia numerycznej analizy wytrzymałości statycznej, kompozytowego kadłuba samochodu na działanie obciążeń wynikających regulaminu zawodów. Model dyskretny pojazdu uwzględniał duraluminiowe elementy układu jezdnego, jednakże przeprowadzona analiza numeryczna dotyczyła jedynie kadłuba. Model powierzchniowy karoserii wykonano z wykorzystaniem modułu Generative Shape Design systemu Catia v5, a następnie zaimportowano do programu Abaqus 6.13. W programie tym opracowano model zdyskretyzowany MES i przeprowadzono symulację numeryczną dla trzech wariantów obciążenia.