Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Dzieńkowski Mariusz, Miłosz Marek, Plechawska-Wójcik Małgorzata, Stryczewska Henryka
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,7
Język: angielski
Strony: 4919 - 4928
Web of Science® Times Cited: 14
Bazy: Web of Science
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 10th International Technology, Education and Development Conference
Skrócona nazwa konferencji: INTED 2016
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 7 marca 2016 do 9 marca 2016
Miasto konferencji: Valencia
Państwo konferencji: HISZPANIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Higher education in the EU is subject to constant changes. This paper concentrates on two lines of those changes i.e. internationalisation and interdisciplinarity. Internationalisation of Polish higher education is one of strategic goals established in the Strategy for the Development of Higher Education: 2010 – 2020. One of the ways of internationalisation in higher education is creating conditions for student mobility by developing degree programmes conducted in English and keeping high EU standards. Such programmes make Poland more attractive as a country of study and improve the image of Polish higher education across the world. Interdisciplinarity in higher education allows students to obtain knowledge and skills from two or more academic disciplines during one education process. Interdisciplinarity is of particular importance for computer science. Computer specialists have a service role to other fields of human activity and therefore it is very important for a computer specialist to have knowledge from other disciplines. MADEM is a project whose primary goal is to create a new Master’s degree programme called "Mobile Application Development for Environmental Monitoring". This project is supported by funds of EEA Grants and Norway Grants. The new Master’s degree has an interdisciplinary character - it combines two disciplines: computer science and environmental engineering. All materials have been prepared in English. This paper presents motivation, main aims, tasks and results of the project. The study programme ofthe new Master’s degree and some more interesting results, such as e-learning courses and new students’ books are described in detail