Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Skublewska-Paszkowska Maria, Łukasik Edyta, Smołka Jakub
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,4
Język: angielski
Strony: 297 - 303
Web of Science® Times Cited: 0
Bazy: Web of Science
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 10th International Technology, Education and Development Conference
Skrócona nazwa konferencji: INTED 2016
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 7 marca 2016 do 9 marca 2016
Miasto konferencji: Valencia
Państwo konferencji: HISZPANIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Universities have to ensure high educational standard. They have to follow the ordinances of the Ministry of Science and Higher Education (in Poland). Additionally The Computer Science Curricula 2013 give guidelines on what kind of knowledge students should acquire during their studies. 3D technology is one of the key computer science fields students should be aware of. Nowadays second degree education requires the students to be involved in scientific research. This paper presents possibilities of getting the students involved. These possibilities include research using: mobile technologies (the three most popular mobile platforms), motion capture laboratory and 3D applications. Students who are interested in 3D technology may develop their skills in several steps: preparing research thesis, conducting research for scientific publications and conducting research in student research groups. In all the steps the student has a supervisor who is an academic teacher. The acquired skills prepare students better for entering the labour market in information and computer technology (ICT) field. The article also describes the research that can potentially be conducted by students.