Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Droździel Paweł, Wińska Monika, Madleňák Radovan, Szumski Paweł
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0.862
Język: angielski
Strony: 125 - 132
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: VIII International Conference ; V International Symposium of Young Researchers
Termin konferencji: 29 czerwca 2016 do 1 lipca 2016
Miasto konferencji: Katowice ; Wałbrzych
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Obecnie klienci korzystający z usług pocztowych oczekują przy zachowaniu pełnej dostępności, bezpieczeństwa i terminowości jak najniższej ceny realizacji tych usług. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na całkowite koszty usług pocztowych są koszty związane z kosztami przewozu przesyłek pocztowych. Koszty ich transportu zależą od wielu czynników: cena zakupu środka przewozu, wynagrodzenie kierowcy, koszty obsług i napraw, kosztów związanych ze zużyciem paliwa przez silnik pojazdu itd. Istotne jest więc poszukiwanie rozwiązań organizacyjnych przyczyniających się do zmniejszania się kosztów związanych z przewozem przesyłek, a tym samym obniżania całkowitych kosztów usług pocztowych. Jednym ze sposobów jest minimalizacja długości tras przewozowych. Niniejszy artykuł przedstawia badania i analizy własne wykorzystujące teorię grafów w celu optymalizacji istniejących połączeń pocztowej sieci logistycznej. Przeprowadzone symulacje komputerowe ukierunkowane był znalezienie nowego położenia lokalnego centrum dystrybucyjnego, które minimalizowało by koszty transportu przesyłek pocztowych pomiędzy poszczególnymi punktami sieci placówek Poczty Polskiej S.A. dla wybranego obszaru Województwa Lubelskiego.
Nowadays, customers expect the lowest price of postal services while maintaining the availability, security and on time delivery of mail items. One of the most important factors affecting the total cost of the postal services are the costs associated with the transport of postal items. These transport costs depend on many factors such as the purchase price of the vehicle, labour costs of the drivers, costs of maintenance and repairs, fuel costs of the vehicle and so on. For this reason, it is important to find such an operational - organizational solutions that can reduce the costs associated with the transportation of postal shipments, thereby reducing the total cost of postal services. One option to do this is to minimize the length of postal transportation routes. This article presents the results of analysis and research based on the graph theory to optimize existing connections of postal logistics network. Realized computer simulations was oriented to find a new location of the local distribution centre. The relocation of local distribution centre leads to minimize the transport costs of postal items between the points of network of the Polish Post SA of the selected area of the Lublin Province.