Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Miłosz Elżbieta, Miłosz Marek
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,6
Język: angielski
Strony: 7454 - 7459
Web of Science® Times Cited: 5
Bazy: Web of Science
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 8th International Confrence on Education and New Learning Technologies, Barcelona (Spain), 4th-6th of July, 2016
Skrócona nazwa konferencji: EDULEARN 16
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 4 lipca 2016 do 6 lipca 2016
Miasto konferencji: Barcelona
Państwo konferencji: HISZPANIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Software in the era of omnipresent digitisation is an essential commodity for economic and social activities. At the same time software is a digital product and can be delivered to the customer using computer networks, bypassing traditional distribution channels. Similarly, a computer network can be used for contacts between the various software development process stakeholders (end users, systems analytics, designers, developers, testers, etc.). This, and the different labour costs and availability of information technology professionals, influences the progressive internationalisation of the software industry. The paper presents the results of research carried out among computer science students to prove the thesis: „Computer science students are ready to study in English and work in an international environment, and have a positive attitude towards doing it”. The research was conducted using the survey method. Students of three consecutive years of studies were covered by the research. This allowed to present the research results in a dynamic context. The results of the studies’ additional elements related to working in an international environment (such as the ability to put in extra effort during the study or salary expectations) are presented in this paper.