Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Skublewska-Paszkowska Maria, Łukasik Edyta, Smołka Jakub, Plechawska-Wójcik Małgorzata
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,5
Język: angielski
Strony: 8366 - 8371
Web of Science® Times Cited: 3
Bazy: Web of Science
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 9th International Conference of Education, Research and Innovation
Skrócona nazwa konferencji: ICERI 2016
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 14 listopada 2016 do 16 listopada 2016
Miasto konferencji: Seville
Państwo konferencji: HISZPANIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The current curriculum of ICT studies should be modified because of the rapidly changing requirements of the labour market. New frameworks and techniques of designing and developing software are constantly appearing. In order to ensure a high level of education it is essential to establish cooperation between the university and the industry. The Lublin University of Technology has many years of experience in student support in education. The curriculum for computer science has been created in close partnership with the industry. During discussion panels, the industry’s practitioners provide information about modern and popular technologies and point out the lack of ICT graduates’ professional competences. During their studies, many additional courses are provided for students, such as lectures, seminars and workshops. The extension of the ICT competence beyond the study program is the main purpose of these activities. Moreover, the meetings with the practitioners are a great source of information about modern technologies and the requirements of the future employers.