Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Warianty tytułu:
Heating of clamped contacts of flat busways in fault-current conditions
Autorzy: Pawłot Mirosław
Rok wydania: 2011
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 8
Wolumen/Tom: 0
Strony: 57 - 60
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Połączenie śrubowe szyn płaskich jest powszechnie stosowane w układach szyn zbiorczych stacji elektroenergetycznych. Stworzony w ten sposób zestyk jest narażony na nagrzewanie się podczas pracy. Od jakości wykonania takiego połączenia zależy poprawna praca układu szynowego z zapewnieniem nieprzekraczania temperatur dopuszczalnych. W artykule przedstawiono analizę wpływu siły docisku połączenia śrubowego, na wartość temperatur osiąganych w zestyku przy przepływie prądów zakłóceniowych, na przykładzie płaskich szyn miedzianych.
Bolted joints in fiat busways are commonly used in busway systems of electrical stations. The contacts that are madę this way are subject to heating during their operations. The ąuality of such connections affects the operations of the busway system ensuring that admissible temperaturę yalues are not exceeded. The article features the analysis of how the clamping force of a bolted joint affects the temperaturę value in the contact when there are fault currents present, exemplified by fiat copper busways.