Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Droździel Paweł, Kordos Paweł
Rok wydania: 2011
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 1
Wolumen/Tom: 159
Strony: 50 - 57
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
Przy ocenie niezawodności samochodowych silników spalinowych dokonywanej na Stanowisku badawczym określa się następujące wskaźniki: średnią częstość uszkodzeń, średnią częstość wymiany części, średnią częstość regulacji, a także zużycie badanych elementów silnika. Analiza uzyskanych wartości wskaźników niezawodności umożliwia ocenę trwałości zastosowań oraz warunków pracy silników, nie udało się opracować standardowego testowego cyklu działania. Stwierdza się jednak, że występuje podczas testów niezawodności wartości prędkości obrotowej wału korbowego oraz momentu obrotowego, odpowiadają wytężonym warunkom pracy silnika spalinowego. Takie parametry pracy silnika odbiegają znacznie od warunków Jego rzeczywistego działania w pojeździe. Zaproponowany przez autorów w artykule 5770506 budowy pojedynczego cyklu testowego charakteryzuje się wyszczególnieniem dwóch rodzajów warunków działania silnika spalinowego odwzorowujących rzeczywiste przejazdy samochodu w mieście i poza nim oraz występowaniem „lżejszych" parametrów pracy i częstszych rozruchów.