Propozycja nowego pojedyńczego cyklu testowego silnika spalinowego podczas wykonywania stanowiskowych badań niezawodności
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Autorzy: | Droździel Paweł, Kordos Paweł |
Rok wydania: | 2011 |
Wersja dokumentu: | Drukowana |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 1 |
Wolumen/Tom: | 159 |
Strony: | 50 - 57 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski |
Przy ocenie niezawodności samochodowych silników spalinowych dokonywanej na Stanowisku badawczym określa się następujące wskaźniki: średnią częstość uszkodzeń, średnią częstość wymiany części, średnią częstość regulacji, a także zużycie badanych elementów silnika. Analiza uzyskanych wartości wskaźników niezawodności umożliwia ocenę trwałości zastosowań oraz warunków pracy silników, nie udało się opracować standardowego testowego cyklu działania. Stwierdza się jednak, że występuje podczas testów niezawodności wartości prędkości obrotowej wału korbowego oraz momentu obrotowego, odpowiadają wytężonym warunkom pracy silnika spalinowego. Takie parametry pracy silnika odbiegają znacznie od warunków Jego rzeczywistego działania w pojeździe. Zaproponowany przez autorów w artykule 5770506 budowy pojedynczego cyklu testowego charakteryzuje się wyszczególnieniem dwóch rodzajów warunków działania silnika spalinowego odwzorowujących rzeczywiste przejazdy samochodu w mieście i poza nim oraz występowaniem „lżejszych" parametrów pracy i częstszych rozruchów. |