Zgadzam się
Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.
W artykule poruszono temat aspektów wizualnych w pracy bibliotek w kontekście budowania wizerunku i komunikacji z czytelnikiem. Wskazano na wagę tworzenia atrakcyjnego i spójnego wizerunku biblioteki poprzez poszczególne elementy wizualne – architekturę i aranżację wnętrza, logo, kolorystykę, system oznaczeń i identyfikacji, materiały drukowane, stronę internetową itd. Na podstawie omówienia każdego z tych aspektów komunikacji wizualnej i możliwości ich zastosowania w bibliotekach, został jako przykład zaprezentowany system identyfikacji design w Bibliotece Politechniki Lubelskiej.
This article brings up the problem of some visual aspects of a library activity, in the aspect of building a brand image and user-friendly communication. The importance of creating an attractive and coherent image of a library through different visual elements – such as the architecture and interior design, logo, brand colors, identification and information system, printed materials, webpage etc. – was pointed out. As an example of, Basing on the theoretical discussion of using this various elements in a visual communication, the identification systems and the design of the Lublin University of Technology Library, was set as an example