Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
The identification of operational failures of the heating, ventilation and air-conditioning circuit in the car by means of thermovision methods
Autorzy: Styła Sebastian, Pietrzyk Wiktor
Rok wydania: 2011
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: angielski
Wolumen/Tom: 11
Strony: 354 - 362
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
The present article contains the description of proposed method for periodical inspection on of the heating, ventilation and air-conditioning (HYAC) circuits by means of thermovision cameras. The methods of interpretation of the obtained results have been presented in order to carry out the diagnostics of heating circuit failures. The technical condition of the ventilation system (air supply ducts) has been evaluated without its dismantling. Furthermore, the article contains the presentation of thermovision examinations enabling the indication of the areas with the highest heat losses in an easy and fast manner for the engine as well as for the passenger cabin. This possibility is particulariy important in the winter period. W niniejszym artykule zaproponowano metodę okresowej kontroli obwodów ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji z zastosowaniem kamer termowizyjnych. Przedstawiono sposoby interpretacji otrzymanych wyników w celu zdiagnozowania uszkodzeń obwodu ogrzewania. Dokonano oceny stanu technicznego instalacji wentylacyjnej (kanałów doprowadzających powietrze) bez jej demontażu. W artykule przedstawiono ponadto badania termowizyjne, które pozwalają w szybki i łatwy sposób wskazać miejsca występowania największych strat ciepła zarówno silnika, jak i kabiny pasażerskiej, co jest szczególnie ważne w okresie zimowym.