Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Dziubiński Mieczysław
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,5
Język: angielski
Strony: 299 - 303
Scopus® Cytowania: 3
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The maintenance of vehicles generates high exhaust emissions and particular attention should be paid to the reduction of their negative impact on the natural environment. The paper presents selected solutions of electrical ignition and electrical injection in the area of exhaust emissions research conducted in real operational conditions of a vehicle. The paper described the simulation model of characteristics ignition and injection elements influence on exhaust emission from means of transport. The scope of investigations included determining environmental parameters, such as the concentration of nitrogen oxides NOx, carbon monoxide CO and carbon dioxide CO2 in exhaust gases. Experimental tests were carried out on the test stand and real object. On the basis of the obtained results, a diagnostic model which enables to recognize a failure can be worked out.