Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Madleňák Radovan, Hoštáková Dominika, Madleňáková Lucia, Droździel Paweł, Komsta Henryk
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana
Arkusze wydawnicze: 0,7
Język: angielski
Strony: 357 - 365
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: IX International Scientific Conference ; VI International Symposium of Young Researchers
Skrócona nazwa konferencji: Transport Problems 2017
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 26 czerwca 2017 do 27 czerwca 2017
Miasto konferencji: Katowice
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W dzisiejszych czasach Internet stanowi prosty sposób dostępu do globalnych możliwości zakupów. E-sklepy oferują klientom różne towary i usługi, a po dokonanym zakupie starają się szybko dostarczyć je do swoich klientów. Z tego powodu budowa sieci dystrybucji e-commerce jest kluczowym aspektem dla utrzymania lojalnych klientów. Ten artykuł jest poświęcony modelowaniu rzeczywistej sieci dystrybucji e-commerce poprzez dyskretne modele alokacji. Sieć dystrybucji składa się z węzłów i łączy. Informacje na temat zleceń od istniejących klientów były wykorzystywane jako waga węzłów sieci a najkrótsza odległość drogowa sieci została użyta jako wartość dla łączy. Cztery warianty lokalizacji centrów dystrybucji e-commerce zostały znalezione przy użyciu metod lokalizacji obiektów (p-medianowych i pokrycie zbioru). Wszystkie warianty stanowią szansę dla najlepszej lokalizacji magazynów dystrybucji w warunkach panujących na Słowacji. Wybrany wariantu, który będzie stosowany w praktyce zależy od zarządzania firmą.
Nowadays, the Internet represents easy way to access global shopping opportunities. E-shops offer customers various goods and services and after buying, they try to quickly distribute them to their clients. For this reason, the construction of an e-commerce distribution network is a key aspect for maintaining loyal customers. This paper is dedicated to modelling the real e-commerce distribution network through discrete allocation models. The distribution network consists from the nodes and links. The information about the orders of existing customers was used as a weight of the network nodes and network shortest road distance was used as a value for the links. The four variants of location of ecommerce distribution centres were found by using the facility location methods (p-median and set covering). The all variants represent the opportunity for the best location of distributing warehouses in the conditions of Slovakia. The chosen variant that will be applied in practice depends on company management.