Eye tracking study of the influence of the form of presentation of algorithms on the efficiency of learning programming
Fragment książki (Materiały konferencyjne)
Status: | |
Autorzy: | Dzieńkowski Mariusz |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Arkusze wydawnicze: | 0,8 |
Język: | angielski |
Strony: | 6630 - 6638 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | 9th International Conference on Education and New Learning Technologies |
Skrócona nazwa konferencji: | EDULEARN 17 |
URL serii konferencji: | LINK |
Termin konferencji: | 3 lipca 2017 do 5 lipca 2017 |
Miasto konferencji: | Barcelona |
Państwo konferencji: | HISZPANIA |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | angielski |
Learning programming languages along with algorithm design and analysis as well as data structures play a vital role among many topics included in the higher education curriculum of studies in the field of Computer Science. Efficient reading, comprehension and prediction of algorithms are fundamental skills that should be acquired by every student of Computer Science prior to the skill of writing own programs. The most popular forms of presentation of algorithms include textual description, pseudocode, graphical forms, diagrams and a code of a given formal language. The aim of this paper is evaluation of different ways of presentation of algorithms and their influence on the efficiency of analyzing of algorithms and, in consequence, on the efficiency of learning programming. The presented study used eye tracking that enables to obtain visual attention information of subjects tracing algorithms. |