Elektroniczna modyfikacja parametrów pracy silnika samochodowego o zapłonie samooczynnym
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Warianty tytułu: |
The electronic modification of operating parameters of automotive engine ignition
|
Autorzy: | Boguta Artur |
Rok wydania: | 2011 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Wolumen/Tom: | 13 |
Strony: | 21 - 27 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
Współczesne sterowniki silników ZS realizują wiele funkcji, sterując jednostką napędową. Producenci aut dążą do pełnej automatyzacji w sterowaniu pracą silnika. Sterowniki silników dbają o wytworzenie odpowiedniego momentu obrotowego przy największej sprawności i spełnieniu norm dotyczących emisji spalin. Większość programów sterujących jest napisana tak, żeby poprawnie sterować silnikami produkowanymi seryjnie. Indywidualne podejście do każdej jednostki napędowej może znacznie poprawić jej parametry. | |
Today's drivers of diesels perform many functions, controlling the driving unit. Car manufacturers strive for full automation in the control engine operation. Motor controllers ensure proper torque to produce at maximum efficiency and meet emissions standards. Most application programs are written so as to properly control the production series engine. Individual approach to each driving unit can significantly improve its performance. |