Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Korga Sylwester, Jakubczak Edyta
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,58
Język: polski
Strony: 320 - 330
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 15 września 2017
Abstrakty: polski | angielski
W niniejszej pracy zbadano występowanie korelacji pomiędzy wykorzystaniem technologii multimedialnych, a wynikami w procesie nauczania uczniów szkoły podstawowej. Proces badawczy dotyczył analizy statystycznej odpowiedzi i wyników, które uzyskano na podstawie wypełnionych przez uczniów ankiet. W pracy przygotowano zestawienia cech statystycznych, jako determinantów badanych populacji i z badano występowanie zależności między nimi, jak również obliczono moc korelacji. Wykorzystanie obliczeń statystycznych dotyczących korelacji Pearsona pozwoliło uzyskać odpowiedź na pytanie – Które czynniki dotyczące wykorzystania urządzeń multimedialnych są korzystne, a które są niekorzystne w procesie nauczania osób ankietowanych. Analiza statystyczna na podstawie, której przebadano grupę uczniów wykazała, że technologia informacyjna pozytywnie wpływa na wyniki w nauce, zachowanie, kontakty interpersonalne , więzi rodzinne oraz percepcje bodźców z otoczenia ucznia.
This documentation was examined the occurrence of the correlation between the use of multimedia technologies and grades in the process of teaching elementary school pupils. The research process concerned the statistical analysis of the answers and the results that were obtained from questionnaires filled out by students. The study prepared statement statistical characteristics as determinants of the populations studied and examined the occurrence relationships between them as well as the calculated correlation power. The use of statistical calculations on the Pearson correlation allowed to answer the question - Which factors relating to the use of multimedia devices are beneficial and which are adverse to the process of teaching people surveyed. The statistical analysis used to test a group of students showed that information technology has a positive effect on learning process, behavior, interpersonal relationships, family bonds and perceptions of stimuli from the environment pupils.