Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Borecki Michał, Szmidt Jan, Korwin-Pawlowski Michael L., Duk Mariusz, Kociubiński Andrzej, Frydrych Jarosław, Prus Przemysław
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,5
Język: angielski
Strony: 37 - 43
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: SENSORDEVICES 2015 : The Eighth International Conference on Sensor Device Technologies and Applications, 23.08 - 28.08. 2015, Venice, Italy
Termin konferencji: 23 sierpnia 2015 do 28 sierpnia 2015
Miasto konferencji: Venice
Państwo konferencji: WŁOCHY
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Inne
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: angielski
There are many fuel quality standards introduced by national organizations and fuel producers. Usual techniques for measuring fuel parameters like viscosity, density, cetane index, fraction composition and flash point, require relatively complex and expensive laboratory equipment. On the fuel user side, fast and low cost sensing of useful state of biodiesel fuel is important. The main parameters of diesel fuel compatibility are: density and viscosity. Diesel fuel surface tension is one of the main properties for characterization of the quality of the fuel atomization process that affect fuel quality. The present paper concentrates on the construction of the sensor which enables the examination of the mentioned parameters in one arrangement. Results of development of a capillary photonic sensor working on the principle of multipoint monitoring of capillary rise of fuel in inclined capillary are presented. We discuss the principle of the sensor’s operation, the construction of the head, and the experimental results of testing biodiesel fuels for their parameters. We conclude that the proposed construction may be in future the base of low cost commercially marketable instruments