Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Problems with the operation of rotational speed sensors used in motor vehicles
Autorzy: Styła Sebastian
Rok wydania: 2011
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Wolumen/Tom: 13
Strony: 281 - 289
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule omówiono rodzaje czujników prędkości obrotowej stosowanych w nowoczesnych samochodach. Przedstawiono ich rolę i wpływ na układy sterowania odpowiedzialne za komfort i bezpieczeństwo podróżowania, takie jak: układ przeciwblokowania kół ABS czy układ sterowania pracą silnika. Ponadto zaprezentowano badania dotyczące wpływu zmian podstawowych parametrów pracy czujników na ich sygnały wyjściowe. Dzięki temu było możliwe dokonanie analizy dotyczącej konieczności zastosowania danego rozwiązania konstrukcyjnego. W badaniach wykorzystano czujniki indukcyjne i hallotronowe.
The types of engine speed sensors used in modern motor vehicles have been discussed in the present study. Their role and the influence on the systems responsible for the travel comfort and safety i.e.: Anti-Lock Braking System (ABS) or engine operation control system as well as the tests concerning the impact of the basie operation parameters of the sensors on their output signals have aiso been presented. Therefore it was possible to perform the analysis of necessity of use of certain design soiution. The induction and Hall - effect based sensors have been used in the tests.